- Author
- Year
- 2011
- Title
- Burgerschapsvorming in ontwikkeling
- Journal
- Meso Magazine
- Volume | Issue number
- 31 | 178
- Pages (from-to)
- 3-7
- Document type
- Article
- Faculty
- Faculty of Social and Behavioural Sciences (FMG)
- Institute
- Research Institute of Child Development and Education (RICDE)
- Abstract
-
Het streven naar verbetering van de taal- en rekenprestaties van leerlingen is nauwelijks omstreden. Tegelijkertijd benadrukt menigeen, inclusief de minister, dat nurgerschapsvorming een belangrijk onderdeel is en blijft van de opdracht van het onderwijs. Ondanks het belang dat aan burgerschapsvorming wordt gehecht, hebben scholen moeite om het een duidelijke plaats te geven. Daartoe is in ieder geval meer eenduidigheid nodig over wat het inhoudt en hoe er in het onderwijs vorm aan kan worden gegeven. In deze bijdrage gaat Wiel Veugelers in op een aantal aspecten die daarbij van belang zijn.
- Language
- Dutch
- Permalink
- http://hdl.handle.net/11245/1.362346
Disclaimer/Complaints regulations
If you believe that digital publication of certain material infringes any of your rights or (privacy) interests, please let the Library know, stating your reasons. In case of a legitimate complaint, the Library will make the material inaccessible and/or remove it from the website. Please Ask the Library, or send a letter to: Library of the University of Amsterdam, Secretariat, Singel 425, 1012 WP Amsterdam, The Netherlands. You will be contacted as soon as possible.