The UvA-LINKER will give you a range of other options to find the full text of a publication (including a direct link to the full-text if it is located on another database on the internet).
De UvA-LINKER biedt mogelijkheden om een publicatie elders te vinden (inclusief een directe link naar de publicatie online als deze beschikbaar is in een database op het internet).

Publication list

Faculty of Social and Behavioural Sciences - 2012

1 to 10 of 1770
1   11   21 ... 171 ... 351 ... 531 ... 701 ... 881 ... 1061 ... 1231 ... 1411 ... 1591 ... 1761

 article: ‘We are the canary in a coal mine’: establishing a disease category and a new health risk
M.B. de Graaff, C. Bröer in: Health, Risk & Society, Vol. 14 (2012), p. 129-147
download uvapub:119424 book - monograph: Een inkijkje in de onzichtbare stad: alledaagse spanningen en latent conflict rondom het Zwanenvechtplein
N. Verloo (2012), p. 85
 article: Brain connectivity and high functioning autism: a promising path of research that needs refined models, methodological convergence, and stronger behavioral links
M.E. Vissers, M.X. Cohen, H.M. Geurts in: Neuroscience and Biobehavioral Reviews, Vol. 36 (2012), p. 604-625
 article: The effectiveness of mindfulness training for children with ADHD and mindful parenting for their parents
S. van der Oord, S.M. Bögels, D. Peijnenburg in: Journal of Child and Family Studies, Vol. 21 (2012), p. 139-147
 book chapter: Schema therapy in adolescents
M. Geerdink, E. Jongman, A. Scholing in: The Wiley-Blackwell handbook of schema therapy: theory, research and practice (2012), p. 391-396
 article: The effects of experimentally induced rumination, positive reappraisal, acceptance, and distancing when thinking about a stressful event on affect states in adolescents
L. Rood, J. Roelofs, S.M. Bögels, A. Arntz in: Journal of Abnormal Child Psychology, Vol. 40 (2012), p. 73-84
 article: Stress-reactive rumination, negative cognitive style, and stressors in relationship to depressive symptoms in non-clinical youth
L. Rood, J. Roelofs, S.M. Bögels, C. Meesters in: Journal of Youth and Adolescence, Vol. 41 (2012), p. 414-425
 article: Gescheiden onderwijs? Breng leerlingen meer bij elkaar
H. van de Werfhorst in: Bij de Les, Vol. 8 (2012), p. 28-29
 report: Integrale behandeling van jongeren met een LVB bij Lijn 5: implementatie, doelgroepomschrijving, veranderingen en cliënttevredenheid
I.B. Wissink, X. Moonen, G.J. Stams (2012), p. 36
10  download uvapub:124436 article: Reward and punishment sensitivity in children with ADHD: validating the Sensitivity to Punishment and Sensitivity to Reward Questionnaire for Children (SPSR-C)
M. Luman, C.S. van Meel, J. Oosterlaan, H.M. Geurts in: Journal of Abnormal Child Psychology, Vol. 40 (2012), p. 145-157