The UvA-LINKER will give you a range of other options to find the full text of a publication (including a direct link to the full-text if it is located on another database on the internet).
De UvA-LINKER biedt mogelijkheden om een publicatie elders te vinden (inclusief een directe link naar de publicatie online als deze beschikbaar is in een database op het internet).
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016
 Embargo until Januari 18 2016
 Embargo tot 18 januari 2016

Zoekresultaten

Zoekopdracht: faculteit: "FGw" en publicatiejaar: "2011"

AuteurL.Á. Cotter
TitelCurating, cultural capital and symbolic power: representations of Irish art in London, 1950-2010
PromotorM.G. Bal
Co-promotorsH. Grootenboer, E. Peeren
Datum18-01-2011
Jaar2011
Pagina's273
FaculteitFaculteit der Geesteswetenschappen
Instituut/afd.FGw: Amsterdam School for Cultural Analysis (ASCA)
SamenvattingRecent onderzoek toont aan dat er een significante discrepantie is tussen het heersende beeld van de kunstwereld als een grotendeels geglobaliseerde sector en de praktijk, die uitwijst dat een beperkt aantal machthebbende landen haar financiële, conceptuele en formele belangen bepaalt. De ‘meesterwerken’ van deze landen liggen ten grondslag aan de historische definities van (grote) kunst, waardoor zij een cultureel en symbolisch kapitaal hebben waar maar weinig andere landen mee kunnen concurreren. Gezien de huidige implosie van de economische, culturele en politieke sectoren, is de vraag hoe de waarde van artistieke productie wordt vastgesteld en wie daar belang bij heeft belangrijker dan ooit tevoren. Lucy Cotter onderzocht hoe curatorschap verband houdt met dit proces van waardeproductie. Door middel van een case study, de representatie van Ierse kunst in Londen, analyseerde zij hoe de transactiegerichte kunstwereld gebruikmaakt van ‘identiteit’. Ook al zijn kunstenaars niet in één identiteit te vangen en horen zij op meerdere plaatsen thuis, toch doen de huidige maatstaven van curatorschap geen recht aan deze complexiteit. Cotter stelt dat het ontwikkelen van een curatorschap ‘nieuwe stijl’ van groot belang is voor de herverdeling van cultureel en symbolisch kapitaal. Ze geeft aanzetten tot ideeën voor verdere ontwikkeling van poststructurele en postrepresentatieve vormen van curatorschap.
TaalEnglish
Soort documentProefschrift
Download
  • Thesis  
  •  
  • Front cover
  • Title pages
  • Acknowledgments
  • Table of contents
  • Introduction  
  • Chapter 1. William Orpen: between seeming and being  
  • Chapter 2. Ambivalent homecomings: national identity, canon-formation and routes to success  
  • Chapter 3. A sense of nation: the Celtic and the Irish en route to postrepresentation  
  • Chapter 4. Distant relations? Postcolonialism, race and Irish art  
  • Chapter 5. 0044: dislocated speech, silence and curatorial narratives  
  • Conclusion  
  • Works cited
  • English summary
  • Dutch summary
Document finderUvA-Linker