The UvA-LINKER will give you a range of other options to find the full text of a publication (including a direct link to the full-text if it is located on another database on the internet).
De UvA-LINKER biedt mogelijkheden om een publicatie elders te vinden (inclusief een directe link naar de publicatie online als deze beschikbaar is in een database op het internet).

Zoekresultaten

Zoekopdracht: faculteit: "FMG" en publicatiejaar: "2011"

AuteurR. Röling
TitelAdvertising Amsterdam: the rise and growth of an international advertising industry
PromotorR.C. Kloosterman
Datum31-03-2011
Jaar2011
Pagina'sxii, 237
ISBN978-90-9026007-5
FaculteitFaculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Instituut/afd.FMG: Amsterdam Institute for Social Science Research (AISSR)
SamenvattingCultural industries have experienced dynamic growth in the Netherlands since the 1990s. Amsterdam is the indisputable cultural and creative capital of the country and one of the city’s most prominent cultural industries is the advertising industry. This study has explored processes of globalisation in the international advertising industry and the position of Amsterdam herein. The book tells us how Amsterdam has become one of the most important creative hubs of the industry and a hotspot for creative, flexible and innovative international advertising agencies.
TaalEnglish
Soort documentProefschrift
Download
Document finderUvA-Linker