The UvA-LINKER will give you a range of other options to find the full text of a publication (including a direct link to the full-text if it is located on another database on the internet).
De UvA-LINKER biedt mogelijkheden om een publicatie elders te vinden (inclusief een directe link naar de publicatie online als deze beschikbaar is in een database op het internet).

Zoekresultaten

Zoekopdracht: faculteit: "FMG" en publicatiejaar: "1992"

AuteurG.F. Heyting
TitelPädagogischer Relativismus als Antwort auf die Moderne? Konstruktivistische Überlegungen zum Verhältnis von Erziehungstheorie und Erziehungspraxis
TijdschriftZeitschrift für Pädagogik
Jaargang38
Jaar1992
Nummer2
Pagina's279-298
ISSN0044-3247
FaculteitFaculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Instituut/afd.FMG: Research Institute Child Development and Education (CDE)
TrefwoordenEducation; Theory practice relationship; Modernity; Relativism; Interpretive sociology
SamenvattingDrawing on the writings of Richard Rorty (eg, see Philosophy and the Mirror of Nature, Oxford: Basil Blackwell, 1980), it is argued that constructivist conceptions are not simply constructs, but rely on social communication processes. To demonstrate that constructivism results in metatheoretical relativism, but does not imply relativism in theories, the example of educational science's desire that "openness" be accepted as a pedagogical principle is used.
Soort documentArtikel
Document finderUvA-Linker